El canvi cap a una alimentació més saludable s’imposa en la nova normalitat. El 60% de la població entre 20 i 40 anys ha variat la seva dieta durant la pandèmia perquè sigui més saludable, segons l’informe sobre Alimentació Saludable i Conscient’, elaborat per Kantar Worldpanel per a ‘Obrador Sorribas’, que ve a confirmar l’evolució d’una de les tendències que es postula com a cavall guanyador després de la crisi sanitària. Així, aquest informe assegura que la tendència cap a una dieta “plant-ba-sed” està creixent. 4 de cada 10 enquestats consideren que porten una dieta flexitariana, i a 2 de cada 10 els agradaria adoptar-la. En aquest sentit, augmenta la demanda dels aliments de base vegetal. El consum de fruites i hortalisses ha crescut per al 59% per a aquest target; per un 53% que progressa la demanda de verdures de fulla verda; un 55% en el cas de les verdures; i un 53% el consum de llegums. En aquesta línia, el 31% dels enquestats trasllada que ha disminuït el consum de carn vermella. L’estudi s’ha elaborat sobre una mostra de més de 500 consumidors en la franja d’edat assenyalada.
El que més troben a faltar els que es decanten per una dieta saludable basada en vegetals és aconseguir l’equilibri entre salut i sabor. Així, 6 de cada 10 enquestats afirmen que consumirien més aliments d’origen vegetal si anessin més saborosos, sobretot els més joves o les dones entre 20 i 30 anys, on la proporció s’eleva a 7 de cada 10.
Consultats sobre les hamburgueses vegetals, el producte icònic que abandera la tendència de l’alimentació vegetal envasada, el 21% de la mostra afirma que ha incrementat el consum d’aquest producte i el 60% ja ha provat aquest producte en alguna ocasió. Per a un terç de la població, aquest tipus d’hamburgueses són una alternativa als productes carnis. Entrant detalladament sobre la valoració d’aquests productes, un 77% destaca positivament el seu bon sabor; a un 47% no li convenç el seu preu i a un 17% li agradaria trobar més varietat d’elaboracions. Quan es mengen, el més habitual és acompanyar-les amb tomàquet (31%), amanida d’enciam (29%), patates al forn (28%) i arròs (24%). Única- ment, un 9% solen menjar-les soles.
En aquest sentit, Laura Isabel Arranz, la dietista-nutricionista de ‘Obrador Sorribas’, matisa que “les hamburgueses vegetals són una manera de menjar més vege- tals i en funció dels seus ingredients l’ideal és combinar-les amb altres aliments, com els llegums, si volem més proteïnes en el plat. No totes són un substitut de la carn perquè no sempre tenen, per exemple, un contingut proteic equiparable”.
L’informe elaborat per a ‘Obrador Sorribas’ també vol posar en valor una de les principals característiques de la nova gamma d’hamburgueses de la signatura, que es presenta no fregida i cuinada a baixa temperatura. Així, afirma que 3 de cada 4 enquestats no sap que la majoria d’hamburgueses vegetals es fregeixen durant el seu procés d’elaboració. Si fossin conscients d’això, conclou, el 38% assegura que disminuiria la seva compra, sobre tots les dones, on el percentatge s’eleva al 50%.

alimarket.es