burbujas_070_grupvivo_00

És cert que en el nostre sector, moltes vegades, tant per part dels baristes com dels venedors, existeix l’argumentari recurrent de dir que no canviem de marca en alguns productes perquè els clients els demanen específicament aquesta marca. Aquest argumentari agafa més pes encara en determinats productes com la tònica, el vi o el cafè. El curiós és que tots els estudis sobre consum realitzats, reconeixen que la societat reclama una oferta cada vegada més àmplia per a poder tenir més opcions a l’hora de triar i perquè així poden provar coses noves. Tot això agafa més força quan veiem com clarament hi ha altres productes en els quals no els costa tant canviar de marca com la llet o l’aigua. Casualment sempre costa més canviar en aquests productes més complexos o en els quals hi ha més especificacions. Potser el sector ha de replantejar-se si aquests antics arguments continuen tenint vigència avui dia o si fa falta perdre la por al canvi, tenir més curiositat per informar-se i ampliar els nostres horitzons, sigui quin sigui el producte a tractar.

Grup VIVÓ