grupvivo_diciembre_burbujas_05

Segons l’informe “Ways of Drinking” de Horeca Digital LAB de Nielsen, el xupito preferit dels espanyols és el licor d’herbes i prefereixen pren- dre’l a les tres del matí. Encara que el seu consum es reparteix entre el migdia, el menjar y el sopar. Tant és així que el xupito representa un de cada deu euros de despesa en hostaleria.

És a l’estiu quan es multiplica el seu consum, arribant fins i tot a duplicar-se el nombre de xupitos servits en els establiments nocturns. A més, en la nit, són múltiples les innovacions per a la posada en escena del producte, des de provetes fins a màquines que refreden el xupito, la qual cosa ha provocat que es consolidi el seu consum. Al mateix temps, si bé el 75% del consum nocturn està en mans del licor d’herbes i del tequila,

comencen a emergir altres referències, com el whisky amb canyella, que és el producte revelació.

Segons el responsable de Horeca Digital LAB de Nielsen, Jaime Lecuona, “si diem que l’hostaleria s’adapta a les noves necessitats del consumidor, no és menys cert dir que una manera d’aconse- guir-lo és a través de nous formats de consum. Els refrescos es presenten cada vegada més grans, com les ampolles de vidre de més de 300ml; mentre que, en cerveses, la copa, el doble i les gerres superen en vendes clarament a la canya tradicional de menor grandària”.