S’aprofiten les marques de l’ecològic i sostenible per a augmentar els preus?
Durant els últims anys hem vist un augment en el compromís generalitzat amb la sostenibilitat en tots els estaments socials. Malgrat això, el 96% dels espanyols afirmen estar preocupats pel medi ambient, segons un recent estudi elaborat per la companyia d’energia fotovoltaica SotySolar.
Malgrat el necessari d’apostar per alternatives que cuidin el medi ambient, vuit de cada 10 enquestats consideren que hi ha marques que s’aprofiten de l’ecològic i sostenible per a augmentar el preu, fent que optar per aquesta mena de productes sigui només accessible per a uns pocs. Per contra, el 18% dels enquestats consideren que el preu d’aquesta mena de productes s’adequa al que s’ofereix mentre que només un 2% afirmen que no són més cars.
Des de SotySolar s’indica que “aquesta situació posa en relleu la demanda per part dels consumidors de preus més justos perquè entre tots puguem ser més sostenibles”. Concretament el 64% dels espanyols declara que podrien accedir a més productes ecològics si els seus ingressos fossin majors, mentre que el 37% opina que la consciència ecològica no depèn dels diners.
Un altre aspecte que crida l’atenció són les raons per les quals els enquestats creuen que hi ha hagut un augment de consum d’opcions ecològiques o sostenibles: sis de cada 10 espanyols consideren que es deu a una major conscienciació, mentre que el 54% considera que es deu a un major nombre d’alternatives sostenibles i ecològiques en el mercat i el 5% afirma que es tracta d’una moda per a rics.