El consumidor de cervesa a Espanya és sociable, extravertit, conscienciat amb el medi ambient i amb una vida social activa, segons es desprèn de la Radiografia del consumidor, elaborada per 40dB, per a Cervesers d’Espanya, que confirma que la cervesa no entén ni de classes socials, ni política, ni de sexes. En concret, l’informe mostra que un de cada vuit adults a Espanya reconeix consumir cervesa, gairebé la meitat assegura fer-ho de manera habitual.

D’aquesta manera, Espanya pot definir-se com un país cerveser, en el qual aquesta beguda és un producte igualitari quant a penetració de consum en totes les zones del país, tant per comunitats autònomes com per grandària de població, així com a nivell socioeconòmic, reforçant d’aquesta manera la seva posició com una beguda transversal i social.

«La cervesa és part de la cultura dels espanyols i és una de les begudes amb major abast en la població adulta, que es consumeix de manera moderada i responsable. Es tracta d’un producte popular, molt nostre, i el binomi del qual amb la tapa és difícil de trencar», ha explicat el director general de Cervesers d’Espanya, Jacobo Olalla Marañón.

laopiniondemurcia.es