Arran del SOS llançat per diversos Bancs d’Aliments i ONGs de tota Espanya, que denunciaven l’escassetat de productes alimentaris en els seus rebostos davant l’augment de la demanda, les marques de fabricant han contestat amb excepcional solidaritat i fermesa. Promarca, posa de manifest les accions que estan duent a terme les empreses de Primeres Marques que, si bé ja venien col·laborant d’abans, han reforçat la seva ajuda davant la situació d’alarma.

Aquestes companyies estan reiterant la seva ajuda als sectors més desfavorits de la societat i que més han sofert els efectes de la crisi. Així, per exemple, Central Lletera Asturiana, continua inten- sificant les donacions de productes lactis a Bancs d’Astúries. Coca-Cola España, per part seva, ha fet una donació al Pla Creu Roja Respon que permetrà ajudar en matèria sanitària i alimentària a 4.000 persones durant 8 setmanes. Nestlé, per part seva, ha lliurat fins al moment més d’1 milió i mig de productes com a plats preparats a base de llegums, suplements nutricionals, snacks, barretes de cereals, aigües i cafè, entre altres, a Bancs d’Aliments, col·lectius sanitaris i transportistes que distribueixen de manera diària els aliments necessaris a supermercats i comerços que proveeixen a les famílies. A més, ha donat per al Pla Creu Roja Respon prop de 300.000 euros.

Ignacio Larracoechea president de Promarca, ha agraït l’esforç i el gran esperit de solidaritat que les marques de fabricant estan demostrant en aquesta crisi: “Torno a constatar que la crisi treu el millor de la gent que és valenta i la gent que té valors. Cal estar en primera línia amb els que sofreixen i amb els que ens necessiten. Encara que la crisi hagi afectat les pròpies marques, aquestes segueixen al costat dels consumidors”.

Europapress.es