Segons l’anàlisi de consum a la llar, del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, a causa de la permanència a la llar, continua un major consum de productes que habitualment es consumeixen en bars i restaurants, com a begudes espirituoses, cerveses, begudes refrescants o vins, encara que el seu consum actual no compensa el volum que es deixa d’adquirir fora de casa.

Respecte a les vendes de les mateixes setmanes de l’any anterior, les botigues més pròximes a les llars, com són les botigues tradicionals (+35,4% enfront de la mateixa setmana de l’any anterior) i supermercats (+26,6%), continuen sent els llocs preferits pels espanyols per a realitzar les seves compres. Els segueixen les botigues de descompte (+10,8%) i els hipermercats (+8,5%).

Les compres per Internet segueixen la senda de creixement observada des de la setmana 13, amb increments superiors fins i tot a la setmana immediatament anterior. Mentrestant, el canal dinàmic redueix el volum venut aquesta setmana respecte a l’anterior.

Per zones geogràfiques destaquen Balears (+65,8%) i Comunitat Valenciana (+41,2%), amb els creixements més elevats des del començament de la crisi sanitària per a aquestes dues comunitats autònomes. Entre les comunitats amb creixement per sota de la mitjana nacional se situen Castella i Lleó, amb tan sols un increment del 1,2%, seguit de Cantàbria amb el 9,7%.

Expansion.es